تكنولوژی WiFi چیست ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبسایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 17 فروردين 1392
بازدید : 5644
نویسنده : admin

 

WiFi روش بیسیم برای ایجاد و اداره شبكه است كه به آن شبكه سازی ۸۰۲.۱۱ و شبكه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید كامپیوترهای منزل یا محل كار خود را بدون نیاز به سیم به یكدیگر متصل كنید .


اگر در دفتر كار خود یك شبكه داشته باشید ، روش های بسیار زیادی برای اتصال كامپیوترهای شبكه شما به هم وجود دارد .
WiFi روش بیسیم برای ایجاد و اداره شبكه است كه به آن شبكه سازی ۸۰۲.۱۱ و شبكه سازی بیسیم نیز گفته می شود . بزرگترین نقطه قوت WiFi ، سادگی آسان است . شما می توانید كامپیوترهای منزل یا محل كار خود را بدون نیاز به سیم به یكدیگر متصل كنید . كامپیوترهایی كه شبكه را تشكلیل می دهند می توانند تا بیش از ۱۰۰ فوت از هم فاصله داشته باشند .
در این مقاله ما در مورد دو جنبه متفاوت WiFi بحث خواهیم كرد . اول ما در رابطه با تكنولوژی پایه كه امكان شبكه سازی WiFi را فراهم می كند بحث می كنیم .
سپس در مورد سخت افزار مورد نیاز برای ساخت شبكه WiFi توضیحاتی را ارائه می كنیم و سپس در مسیر درك مسائل مرتبط با تنظیم و دسترسی به یك WiFi hotspot در منزل به شما كمك می كنیم .

 

● شبكه Walkie_Talkie .

اگر می خواهید با شبكه سازی بیسیم در ساده ترین سطح آن آشنا شوید ، یك جفت Walkie_Talkie ارزان قیمت ۵ دلاری را در نظر بگیرید . اینها رادیوهای كوچكی هستند كه قادر به ارسال و دریافت امواج رادیویی می باشند . وقتی در یك Walkie_Talkie صحبت می كنید ، صدای شما توسط یك میكروفون دریافت می شود . سپس به شكل یك فركانس رادیویی كد گذاری می شود و توسط آنتن آن ارسال می گردد . Walkie_Talkie دیگر می تواند امواج ارسال شده را توسط آنتن خود دریافت كند ، صدای شما را كه به شكل امواج رادیویی كد گذاری شده decode كند و آن را از یك بلند گو پخش نماید .
یك Walkie_Talkie نمونه مثل این ، با قدرت سیگنالی در حدود ۰.۲۵ وات امواج را ارسال می كند و برد آنها می تواند و برد آنها می تواند به حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ فوت برسد . بیایید تصور كنیم كه شما قصد دارید دو كامپیوتر را با استفاده از تكنولوژی Walkie_Talkie در یك شبكه به هم وصل كنید :
شما هر دو كامپیوتر با یك Walkie_Talkie تجهیز می كنید .
شما برای هر دو كامپیوتر روشی را برای مشخص نمودن اینكه آیا قصد ارسال یا دریافت امواج را دارد معین می نمایید .
شما روشی را بمنظور تبدیل كد های باینری ( دودویی ) ۰ و ۱ ها به دو beep متفاوت كه Walkie_Talkie بتواند آنها را ارسال و دریافت كند و بین beep ها و ۰ و ۱ ها عمل تبدیل به انجام برساند مشخص می كنید .
این سناریو عملاً كار می كند . تنها مشكلی كه در این زمینه وجود دارد این است كه نرخ تبادل داده بسیار آهسته و كند است . یك Walkie_Talkie ۵ دلاری برای كار با صدای انسان طراحی شده است ، بنابراین شما نمی توانید حجم زیادی از داده ها را به این روش ارسال كنید . شاید ۱۰۰۰ بیت در ثانیه .

 

● تكنولوژی رادیویی WiFi .

رادیوهایی كه در WiFi استفاده می شود خیلی با رادیوهای بكار رفته در Walkie_Talkie های ۵ دلاری متفاوت نیست . آنها از توانایی ارسال و دریافت برخوردار هستند . آنها دارای قابلیت و توانایی تبدیل ۰ و ۱ ها به امواج رادیویی و سپس تبدیل آنها به ۰ و ۱ ها هستند .


سه تفاوت عمده بین رادیوهای WiFi و Walkie_Talkie ها وجود دارد :
رادیوهای WiFi كه با استاندارد های ۸۰۲.۱۱b و ۸۰۲.۱۱g كار می كنند در ۲.۴GHz امواج را ارسال می كنند ، در صورتیكه آنهایی كه از استاندارد ۸۰۲.۱۱a تبعیت می كنند در ۵GHz امواج را ارسال می نمایند . Walkie_Talkie های عادی عموماً در ۴۹MHz كار می كنند . فركانس بالاتر امكان نرخ های داده ای بالاتر را فراهم می كند .

رادیوهای WiFi از تكنیك های كد گذاری پیشرفته تری استفاده می كنند كه بنوبه خود موجب نرخ های داده ای بالاتری می شود . برای ۸۰۲.۱۱a و ۸۰۲.۱۱g ، تكنیك بكار گرفته شده ، orth_ogonal freguency_division multiplexing (OFDM) نام دارد . برای ۸۰۲.۱۱b این تكنیك با عنوان : Complementary Code Kying(cck) شناخته می شود .

رادیوهای بكار رفته در WiFi از قابلیت تغییر فركانس ها برخوردار هستند .
كارت های ۶۰۲.۱۱b میتوانند مسیقیماً بر روی هر یك از این سه باند ارسال شوند ، یا می توانند پهنای باند رادیویی در دسترس را به چندین كانال و hop frequency بین آنها تبدیل كنند . مزیت frequency hopping در این است كه در مقابل اختلال و پارازیت بسیار ایمن تر است و به چندین عدد از كارت های WiFi اجازه می دهد بطور همزمان و بدون ایجاد اختلال در كار هم با یكدیگر مكالمه كنند .
بدلیل اینكه آنها امواج را با فركانس های بسیار بالاتری در مقایسه با Walkie_Talkie ها ارسال می كنند ، و بدلیل تكنیك های كدگذاری بكار رفته در آنها ، رادیوهای WiFi می توانند در هر ثانیه داده های بسیار زیادی را اداره و كنترل كنند .
۸۰۲.۱۱b می تواند تا ۱۱ مگابیت در ثانیه ( اگر چه ۷ مگابیت درثانیه معمول تر است ، و ۸۰۲.۱۱b در صورتیكه اختلال زیادی وجود داشته باشد تا كمتر از ۱ یا ۲ مگابیت در ثانیه تنزل می كند ) را handle كند . ۸۰۲.۱۱g و ۸۰۲.۱۱a می توانند تا ۵۴ مگابیت در ثانیه را handle كنند ( اگر چه ۳۰ مگابیت در ثانیه معمول تر است ) .
شما ممكن است از اینكه نامگذاری از كجا نشات گرفته است دچار كنجكاوی شوید . انستیتوی مهندسان الكتریك و الكترونیك استانداردها را ایجاد می كند ، و آنها این استانداردها را به شكل منحصر به فردی شماره گذاری می كنند . استاندارد ۸۰۲.۱۱ شبكه های بیسیم را در بر می گیرد . حروف b،a و g به سه نوع استاندارد متفاوت اشاره می كنند :
۸۰۲.۱۱b اولین نسخه ای بود كه به بازار مصرف رسید و كندترین و ارزان قیمت ترین در بین این سه استاندارد محسوب می شود . همانگونه كه در بالا اشاره شد ، ۸۰۲.۱۱b در ۲.۴GHz ارسال می شود و می تواند تا ۱۱ مگابیت در ثانیه را كند .
۸۰۲.۱۱a نسخه بعدی این استاندارد بود كه در ۵GHz عمل می كند و قادر است تا ۵۴ مگابیت در ثانیه را handle كند .
۸۰۲.۱۱g تلفیقی از هر دو مورد قبل است كه در ۲.۴GHz عمل می كند اما دارای سرعت ۵۴ مگابیت در ثانیه ای ۸۰۲.۱۱a است .
خوشبختانه ، تمام این تكنولوژی های رادیویی در كارت WiFi گنجانده شده است كه كاملاً هم مخفی است . در واقع ، WiFi ، یكی از ساده ترین تكنولوژی هایی است كه شما از آن استفاده كرده اید

 

● اضافه كردن WiFi به یك كامپیوتر .

یكی از بهترین چیزها در مورد WiFi سادگی آن است . تعداد زیادی از laptop های جدید با كارت WiFi توكار به بازار عرضه شده اند ـ ـ در بسیاری از موارد شما برای شروع كار با WiFi مجبور به انجام هیچ كاری نیستید . همچنین افزودن یك كارت WiFi به یك laptop قدیمی تر یا به یك كامپیوتر رومیزی بسیار ساده است . كاری كه باید انجام دهید عبارت است از :
یك كارت شبكه ۸۰۲.۱۱b ، ۸۰۲.۱۱a یا ۸۰۲.۱۱g بخرید . ۸۰۲.۱۱g از مزیت سرعت های بالاتر و قابلیت كار و تطابق مناسب در تجهیرات ۸۰۲.۱۱b برخوردار است .
برای یك laptop ، این كار بطور معمول یك كارت PCMCIA كه آن را در شكاف PCMCIA كامپیوتر قابل حمل خود قرار می دهید خواهد بود . یا می توانید یك آداپتور بیرونی كوچك خریداری كنید و آن را به یك درگاه USB وصل كنید .
برای یك كامپیوتر رو میزی ، شما می توانید یك كارت PCI كه آن را در داخل كامپیوتر نصب می كنید خریداری كنید و یا یك آداپتور بیرونی كوچك كه می توانید از طریق كابل USB آن را به كامپیوتر متصل كنید تهیه نمایید .
كارت را نصب كنید .
درایورهای كارت را نصب كنید .
به hotspot دسترسی پیدا كنید .
یك hotspot عبارت است از یك نقطه برای یك شبكه WiFi كه یك جعبه كوچك است كه به اینترنت متصل شده است . این جعبه شامل یك رادیوی ۸۰۲.۱۱ است كه می تواند بطور همزمان با بیش از ۱۰۰ كارت ۸۰۲.۱۱ صحبت كند . در حال حاضرWiFi hotspot های زیادی در مكان های مثل رستوران ها ، هتل ها ، كتابخانه ها و فرودگاه ها وجود دارد . شما همچنین می توانید hotspot خودتان را به روشی كه ادامه این مقاله خواهید دید در منزل ایجاد كنید .
منبع:maghaleh.net


نصب و اجرای ایزوگام در اصفهان

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای کامپیوتری , سخت افزار , ,
:: برچسب‌ها: وای فای , مودم وای فای , ترفندهای کامپیوتر , سخت افزا , اموزش کامپیوتر , دهکده ی کامپیوتر , آرش رشیدی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با سلام به دهکده ی کامپیوتر خوش آمدید . برای اطلاع از جدیدترین مطالب عضو سایت شوید . انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید .

نظرتون درباره سایت؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

هدایت به بالا

کد هدایت به بالا

قالب وبلاگ
لینک باکس هوشمند