دانستنی ها در مورد دیواره آتش(فایروال)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبسایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 15 آبان 1393
بازدید : 11597
نویسنده : admin

دیواره آتش چیست؟

فایروال میتواند یک دستگاه سخت افزاری و یا یک برنامه نرم افزاری و یا ترکیبی از هردو باشد. یک فایر وال خوب میتواند جلوی دسترسی هکرها بداخل کامپیوتر شما را بگیرد، در ضمن نمیگذارد هیچگونه اطلاعاتی بدون اجازه شما از کامپیوترتان خارج شود. فایروال نمیتواند مستقیما جلوی حمله ویروسها را بگیرد اما گاهی جلوی ویروسها را برای ارسال ایمیل از یک کامپیوتر آلوده میگیرد.

اگر از طریق یک اتصال دایم باند پهن مانند DSL یا Cable به اینترنت وصل هستید، حتما به یک فایروال نیاز دارید. معمولا اتصالات باند پهن همیشه وصل و بصورت اشتراکی هستند که کار ورود به کامپیوتر شما را ساده تر میکند.

 

دیواره آتش , فایروال چه کارایی دارد؟

باید بگویم که حتی اگر از خط تلفن معمولی برای اتصال به اینترنت استفاده میکنید، داشتن یک فایروال سودمنداست. توجه داشته باشید که وقتی در اینترنت برنامه ها یا اطلاعات رایگان را در کامپیوتر خود وارد میکنید همواره این خطر وجود دارد که گونه ای از برنامه های جاسوسی Spyware یا Adware را نیز به کامپیوتر خود راه داده باشید. این برنامه ها میتوانند اطلاعات شخصی شما را جمع آوری کرده و آنها را برای افرادی بفرستند که برنامه را نوشته اند. یک فایروال خوب در هنگام ارسال اطلاعات ناخواسته، جلوی آنها را گرفته و شما را از انجام یک ارسال آگاه میکند.

 

آیا از اسپم نفرت دارید؟

آیا از اسپم نفرت دارید؟ جالب است بدانید که بعضی از اسپمرها، کامپیوترها را به خدمت گرفته و از آنها برای ارسال اسپم استفاده میکنند، شاید کامپیوتر شما هدف بعدی باشد. اینکار بدون اطلاع و آگاهی شما انجام میشود. این برنامه میتواند خود را از چشم شما پنهان ساخته و کار خود را انجام دهد. یک فایروال خوب باید بتواند شما را از وجود این واقعه آگاه سازد تا کامپیوتر خود را محافظت کنید.

 

نصب یک فایروال روی کامپیوتر

آسانترین راه برای نصب یک فایروال روی کامپیوترتان، آنستکه نمونه نرم افزاری آنرا نصب کنید. این نصب درست مانند نصب یک برنامه معمولی انجام می شود. اکثر برنامه های فایروال میتوانند جلوی ارسال اطلاعات شخصی ناخواسته به خارج از کامپیوتر را بگیرند. قبل از آنکه پولی بابت فایروال پرداخت کنید مطمئن شوید که دو طرفه کار میکند یعنی هم ارسال و هم نفوذ را کنترل میکند. بعضی از فایروالها فقط در زمانی که کسی قصد نفوذ به داخل کامپیوتر را داشته باشد، شما را آگاه میکنند. این فایروالهای یکطرفه نمیتوانند خروج اطلاعات از کامپیوتر شما را کنترل کنند. 

برخی از فایروال های قدرتمند عبارت اند از:

1-Comodo Internet Security , PC Tools Firewall Plus Free Edition , ZoneAlarm Free Firewall

2-Ashampoo FireWall Free

3-Online Armor Free

4-Agnitum Outpost Firewall Free

5-Filseclab Personal Firewall Professional Edition

مشخصات مهم یک فایروال ؛ دیواره آتش مناسب

مشخصه های مهم یک فایروال قوی و مناسب جهت ایجاد یک شبکه امن عبارتند از:
توانایی ثبت و اخطار :

ثبت وقایع یکی از مشخصه های بسیار مهم یک فایروال به شمار می شود و به مدیران شبکه این امکان را می دهد که انجام حملات را کنترل کنند. همچنین مدیر شبکه می تواند با کمک اطلاعات ثبت شده به کنترل ترافیک ایجاد شده توسط کاربران مجاز بپردازد. در یک روال ثبت مناسب ، مدیر می تواند براحتی به بخشهای مهم از اطلاعات ثبت شده دسترسی پیدا کند. همچنین یک فایروال خوب باید بتواند علاوه بر ثبت وقایع، در شرایط بحرانی، مدیر شبکه را از وقایع مطلع کند و برای وی اخطار بفرستد.
بازدید حجم بالایی از بسته های اطلاعات:

یکی از تستهای یک فایروال ، توانایی آن در بازدید حجم بالایی از بسته های اطلاعاتی بدون کاهش چشمگیر کارایی شبکه است. حجم داده ای که یک فایروال می تواند کنترل کند برای شبکه های مختلف متفاوت است اما یک فایروال قطعا نباید به گلوگاه شبکه تحت حفاظتش تبدیل شود.عوامل مختلفی در سرعت پردازش اطلاعات توسط فایروال نقش دارند. بیشترین محدودیتها از طرف سرعت پردازنده و بهینه سازی کد نرم افزار بر کارایی فایروال تحمیل می شوند. عامل محدودکننده دیگر می تواند کارتهای واسطی باشد که بر روی فایروال نصب می شوند. فایروالی که بعضی کارها مانند صدور اخطار ، کنترل دسترسی مبنی بر URL و بررسی وقایع ثبت شده را به نرم افزارهای دیگر می سپارد از سرعت و کارایی بیشتر و بهتری برخوردار است.
سادگی پیکربندی:

سادگی پیکربندی شامل امکان راه اندازی سریع فایروال و مشاهده سریع خطاها و مشکلات است.در واقع بسیاری از مشکلات امنیتی که دامنگیر شبکه های می شود به پیکربندی غلط فایروال بر می گردد. لذا پیکربندی سریع و ساده یک فایروال ، امکان بروز خطا را کم می کند. برای مثال امکان نمایش گرافیکی معماری شبکه و یا ابزرای که بتواند سیاستهای امنیتی را به پیکربندی ترجمه کند ، برای یک فایروال بسیار مهم است.
امنیت و افزونگی فایروال:

امنیت فایروال خود یکی از نکات مهم در یک شبکه امن است.فایروالی که نتواند امنیت خود را تامین کند ، قطعا اجازه ورود هکرها و مهاجمان را به سایر بخشهای شبکه نیز خواهد داد. امنیت در دو بخش از فایروال ، تامین کننده امنیت فایروال و شبکه است:

الف) امنیت سیستم عامل فایروال :

اگر نرم افزار فایروال بر روی سیستم عامل جداگانه ای کار می کند، نقاط ضعف امنیتی سیستم عامل ، می تواند نقاط ضعف فایروال نیز به حساب بیاید. بنابراین امنیت و استحکام سیستم عامل فایروال و بروزرسانی آن از نکات مهم در امنیت فایروال است.

ب) دسترسی امن به فایروال جهت مقاصد مدیریتی :

یک فایروال باید مکانیزمهای امنیتی خاصی را برای دسترسی مدیران شبکه در نظر بگیرد. این روشها می تواند رمزنگاری را همراه با روشهای مناسب تعیین هویت بکار گیرد تا بتواند در مقابل نفوذگران تاب بیاورد.

 

 


نصب و اجرای ایزوگام در اصفهان

:: موضوعات مرتبط: هک و امنیت , ,
:: برچسب‌ها: دیواره اتش , دیواره ی آتش , فایروال , فایروال چیست , دیواره آتش چیست , بهترین فایروال ها , نصب فایروال , فایروال های خوب , قدرتمندترین فایروال ها ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با سلام به دهکده ی کامپیوتر خوش آمدید . برای اطلاع از جدیدترین مطالب عضو سایت شوید . انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید .

نظرتون درباره سایت؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

هدایت به بالا

کد هدایت به بالا

قالب وبلاگ
لینک باکس هوشمند