چگونگی استفاده از تماس ویدئویی فیس بوک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبسایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 11 خرداد 1392
بازدید : 7771
نویسنده : admin



به تازگی با انتشار گوگل پلاس ( Google + ) و البته امکان ارتباط ویدئویی حرفه ای آن فیس بوک به قابلیت تماس ویدئویی ( Video Calling ) خود توجه بیشتری کرده است و هم اکنون شما می توانید با هر یک از دوستان خود در این جامعه مجازی دوست داشتنی به صورت صوتی و تصویری نیز ارتباط بر قرار کنید. اگر در این شبکه حساب کاربری دارید فکر می کنم برایتان جالب باشد که در این مطلب به معرفی کامل این امکان جدید فیس بوک بپردازیم و با چگونگی کار با این ابزار آشنا شویم.

چت تصویری فیس بوک چگونه کار می کند ؟

تماس ویدئویی فیس بوک بر پایه نرم افزار محبوب اسکایپ ( Skype ) برنامه ریزی شده است و باید به توسعه دهندگان فیس بوک برای این انتخاب مناسب واقعاً آفرین گفت چون برنامه اسکایپ یک نرم افزار امتحان پس داده است که با توجه به تعداد افراد زیادی که از فیس بوک استفاده می کنند می تواند بدون هیچگونه مشکل و یا خطایی از پس ایجاد تماس های ویدئویی بین این کاربران بر آید.


  فعال سازی امکان تماس ویدئویی فیس بوک :

        برای اینکه بتوانید با دوستان و اقوام خود در فیس بوک به صورت تصویری و با استفاده از وب کم خود ارتباط بر قرار کنید کافی است مراحل زیر را انجام دهید تا این امکان بر روی مرورگر شما نصب شود.
  ۱. وارد حساب کاربری خود در فیس بوک شوید.
  ۲. به آدرس http://facebook.com/videocalling بروید و بر روی گزینه Get Started در وسط صفحه کلیک کنید.
  ۳. در پیغام ظاهر شده بر روی گزینه Set up کلیک کنید تا افزونه مناسب برای مرورگر شما بر روی آن نصب شود که این عمل به صورت خودکار انجام می شود.
  ۴. حال کافیست یکی از دوستان خود را برای شروع چت تصویری فیس بوک انتخاب کرده ( در کادری که در سمت چپ صفحه ظاهر می شود ) و منتظر بمانید تا او به درخواست شما جواب دهد.
  حال شما می توانید براحتی در هنگام چت کردن با هر یک از دوستان خود در فیس بوک در بالای کادر چت بر روی گزینه Video Call کلیک کنید تا با او هم به تماس ویدئویی بپردازید.

  مرورگر های سازگار با چت تصویری فیس بوک :

 برای اکثر مرورگر هایی که به صورت عمومی استفاده می شوند امکان استفاده از این امکان در فیس بوک وجود دارد. تنها به یاد داشته باشید که متاسفانه هنوز این امکان برای مرورگرهایی که در سیستم عامل لینوکس اجرا می شوند در دسترس نیست و به زودی توسط تیم توسعه فیس بوک این امکان نیز فراهم می شود. لیست مرورگر های سازگار با تماس ویدئویی فیس بوک را در زیر می توانید مشاهده کنید که به شما پیشنهاد می کنم از آخرین نسخه انتشار یافته آن ها برای تماس ویدئویی در فیس بوک استفاده کنید تا در هنگام کار با این ابزار به مشکلی بر نخورید.
        ۱. اینترنت اکسپلورر
        ۲. موزیلا فایرفاکس
        ۳. گوگل کروم
        ۴. اپل سافاری

وب کم های سازگار با چت تصویری فیس بوک :

 خوشبختانه مدل و سازنده دستگاه وب کم شما هیچ تاثیری در سازگاری آن با تماس ویدئویی فیس بوک ندارد و شما می توانید از هر وب کمی که با ویندوز و یا سیستم عامل مک سازگار است برای استفاده از این امکان استفاده کنید. البته هر چه وب کم شما با کیفیت تر و با ابعاد بزرگتری امکان ضبط تصاویر را داشته باشد دوستان شما نیز شما را با کیفیت بهتری می توانند مشاهده کنند.

 آبا هر دو طرف در چت باید وب کم داشته باشند ؟

 اگر شما و یا دوست شما در هنگامی که در حال چت کردن در فیس بوک هستید وب کم نداشته باشد هیچ مشکلی پیش نمی آید و می توانید تماس تصویری را به صورت یک طرفه شروع کنید که این امکان می تواند خیلی مفید باشد در هنگامی که مثلاً از رایانه ای استفاده می کنید که ابزار تصویر برداری و یا میکروفون ندارد.

 آیا ویدئو های تبادلی از طرف فیس بوک و یا اسکایپ ضبط می شوند ؟

  خیر ، تصاویر و ویدئو ها و حتی صدای تبادلی از طرف هیچ کدام از آن ها ضبط نمی شود و فقط شما و دوستتان هستید که می تواند این اطلاعات را ببینید. البته تمامی ساعت و تاریخ تماس های ویدئویی شما در قسمت پیغام های شما از طرف فیس بوک ارسال می شود.

 http://tortak.com


نصب و اجرای ایزوگام در اصفهان

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای اینترنتی , ,
:: برچسب‌ها: فیس بوک , ترفند فیس بوک , چت فیس بوک , face book , فیس بوک تصویری , تماس ویدیویی فیسبوک , ترفندهای فیس بوک ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
مهدی در تاریخ : 1392/3/12/0 - - گفته است :
مرسی. اسمتو به دهکده کامپیوتر تغییر دادم که فرمودین

<-CommentGAvator->
وحید در تاریخ : 1392/3/11/6 - - گفته است :
عاااااااااااااالی بود


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با سلام به دهکده ی کامپیوتر خوش آمدید . برای اطلاع از جدیدترین مطالب عضو سایت شوید . انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید .

نظرتون درباره سایت؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

هدایت به بالا

کد هدایت به بالا

قالب وبلاگ
لینک باکس هوشمند